برنامه‌های آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در راستای بهبود آموزش در مدارس شیوع بالای آرتروز زانو در بین ایرانی‌ها | کدام گروه‌های سنی در معرض خطر هستند؟ طرح جدید هلال احمر برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند | توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در مناطق کم‌برخوردار بازنشستگان نفت، سهامدار پتروشیمی می‌شوند واکسن آبله‌مرغان موجود شد | آیا واکسن بزنیم یا نه؟ آیا کره‌های محلی برای طبخ غذا بهتر است و باعث افزایش چربی خون نمی‌شود؟ بی‌احتیاطی ۳ جوان به قیمت جانشان تمام شد | پا در رکاب چاه، جان در کمین مرگ فرمانده انتظامی سیب و سوران به شهادت رسید دستگیری قاتل پس از ۱۴ سال | انکار دسیسه زنانه برای قتل شوهر ۵ هزار شاکی منتظر تعیین تکلیف پرونده «موبایل موسوی» توصیه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به کارآموزان قضایی: با مردم مهربان باشید و از وسوسه‌های شیطانی دوری کنید سخنگوی آموزش و پرورش: هیچ اتفاقی مانع آغاز مدارس در اول مهر نمی‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۴) | هوای مشهد موقتاً گرم می‌شود یک کشته و ۲۰ مصدوم در تصادف اتوبوس محور تهران به مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) پیگیری جدی مجلس برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی: آمار مبتلایان به سرطان پستان در خراسان رضوی بالاست منشا ۴۰ درصد آلودگی هوای سرخس خراسان رضوی، ترکمنستان است عقیم‌سازی پشه‌ها برای مقابله با تب دنگی | ساکنان برج‌ها هم از پشه آئدس در امان نیستند مشهد، میزبان اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی و فناوری‌های سلامت در زنان و زایمان انتقاد معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش به ساعت محدود ورزش مدارس و تحرک کم دانش‌آموزان هشدار در مورد خطرات چاقی در کودکان ادامه ثبت‌نام مدارس در پایه‌های هفتم و دهم | ثبت‌نام ۸۵ درصد دانش‌آموزان نهایی شده است تأمین ۳.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تا نیمه اول آبان‌ماه زمان واریز حقوق بازنشستگان در شهریور ۱۴۰۴ اعلام شد  تأثیر عفو معیاری بر کاهش انگیزه جرم زندانیان چه بخوریم تا ریه‌های سالمی داشته باشیم؟ تأکید وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت پرسش مهر: اختصاص یک ساعت از زنگ انشا به این سوال شعار سال تحصیلی جدید و پوستر بازگشایی مدارس رونمایی شد + عکس
سرخط خبرها

آمار عجیب و غریب از سوانح پراید | در هر حادثه ۳.۲ نفر می‌میرند یا مجروح می‌شوند!

  • کد خبر: ۸۳۸۹۴
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
آمار عجیب و غریب از سوانح پراید | در هر حادثه ۳.۲ نفر می‌میرند یا مجروح می‌شوند!
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پراید به هرچیزی از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و .... برخورد کند، سه و دو دهم نفر در آن می‌ میرند یا مجروح می شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ظهر امروز مراسم تجلیل از کروکی‌های برتر کشور با حضور سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا و جمعی از مدیران شورای عالی تصادفات برگزار شد.

سردار هادیان فر در این مراسم گفت: آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست. کرونا بالاخره از بین می رود اما تصادف همواره وجود دارد.به ازای فوت هر نفر در اثر تصادف کشور ۵,۳ میلیارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشور خسارت وارد می شود.

او ادامه داد: در هر ساعت نزدیک به دو نفر در تصادف فوت می کنند.۴۰ درصد از این تصادفات را موتورسیکلت ها شامل می شوند و نقش مدیریت در این حوزه یک نقش اصلی است و به تنهایی نمی توانیم این کار را مدیریت کنیم.

سردار هادیان فر گفت: رئیس جمهور باید جلسه بگذارد و تعیین تکلیف کند.
او با بیان اینکه بعد از نقش مدیریت نقش راه ها در مسأله تصادفات مطرح است گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از فوتی های تصادفات هنوز در نقاط حادثه خیز اتفاق می افتد. در کشور ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که سه هزار و ۲۰۰ مورد برون شهری و دو هزار حادثه درون شهری هستند.

سردار هادیان فر گفت: ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و ۶۰ تا ۶۵ درصد ناوگان عمومی ما فرسوده است  که هزینه های زیادی به بیمه تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: پراید و ۴۰۵ را چطور از رده خارج کردیم؟ پراید به هرچیزی برخورد می‌کند ۳ و دو دهم نفر در آن یا می‌ میرند و یا مجروح می شوند؛  به هرچیزی که برخورد می کند از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و غیره.
سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه جرائمی که امروز برای خودروها وجود دارد مطلقا بازدارنده نیست گفت: چرا که الزامی به پرداخت برای راننده وجود ندارد. در اروپا از دارایی فرد کسر می کنند که تخلف نکند و جریمه برای پول گرفتن نیست، برای تخلف نکردن است.قانون احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد.

او با تاکید بر اینکه باید توسعه انضباط ترافیکی در کشور انجام شود گفت: ما به عنوان دستگاه نظامی، ناظر بر نظم و انضباط هستیم. کاهش تصادفات مسأله بسیار جدی است که باید به آن توجه شود.

سردار هادیان فر گفت: ۵ عامل اصلی در حوزه کنترل خسارت ها دخیل هستند که یکی از آنها بحث مدیریت است. ما ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم و صد و ۱۱ شورای عالی در کشور داریم.در مدیریت کلان برای اینکه بتوانیم این دو کار مهم را انجام دهیم باید دولت دخیل باشد و ماده ۱۰۷ صراحت دارد که شورای عالی ایمنی مدیریت ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور باید تشکیل شود. در دولت یازدهم و دوازدهم مکرراً با دولت مکاتبه کردیم و یک جلسه هم برای برگزاری شورا با حضور رئیس جمهور موفق نشدیم.

او گفت: در مدیریت کلان وزرای راه، کشور، صدا و سیما، همه نقش دارند و مدیریت باید محور هماهنگی را انجام دهد که تا امروز چنین توفیقی حاصل نشده است.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد، گفت: باید شرایطی به وجود بیاوریم تا تصادفات را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به کروکی الکترونیک گفت: در سال ۱۳۹۸ بر ای اولین بار بحث کروکی الکترونیک مطرح شد و در سال ۱۳۹۹ این کار شکل گرفت و نرم‌افزار آن طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم شروع به فعالیت کرد.

سردار هادیانفر همچنین گفت: طبق توافق صورت گرفته تا دو ماهه آینده در سراسر کشور ۹ هزار تبلت و سه هزار دست افزار سپهر توزیع خواهد شد و کروکی تصادفات در سراسر کشور الکترونیک خواهد شد.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توافق‌ صورت گرفته برای کروکی‌های  الکترونیکی صحیح حق الزحمه عملیاتی پرداخت خواهد شد.

در این مراسم از کروکی های برتر کاغذی و الکترونیک تجلیل شد.در همین رابطه سرهنگ قاسمیان معاون عملیات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ثبت کروکی‌های الکترونیک به صورت آزمایشی در استان قم آغاز شده است،  گفت: ۵۲۳ کروکی به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۲۳ کروکی برای داوری پذیرفته شد.  طی شش ماه و از دی ماه ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰، ۲۹۶ هزار کروکی به صورت کاغذی و سه هزار و ۸۱۲ فقره کروکی الکترونیک ثبت شد.

سرهنگ قاسمیان اضافه کرد: در این جشنواره از سه کروکی تصادفات درون شهری، سه کروکی تصادف برون شهری، سه اثر کروکی برتر الکترونیک درون شهری و چهار اثر الکترونیک برون شهری تجلیل خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->